تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

کارخانه خانه سازی مشهد برای نهضت ملی مسکن معاوضه شد

  • کد خبر: ۱۷۰۲۵۹
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
  • ۳
کارخانه خانه سازی مشهد برای نهضت ملی مسکن معاوضه شد
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی گفت: زمین واحد تولیدی خانه سازی مشهد از سوی وزارت راه وشهرسازی به عنوان مالک قانونی آن با زمین شهرک انقلاب متعلق به آستان قدس رضوی برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در این کلان شهر معاوضه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یاسر شورابی در گفتگو با ایرنا افزود: کارخانه خانه سازی داخل مشهد و کاربری آن صنعتی است. زمینی که در حال مذاکره و توافق آن با آستان قدس رضوی برای اختصاص به نهضت ملی مسکن بودیم، زمین شهرک انقلاب (سیدی) در داخل شهر مشهد است. وی اظهار کرد: مساحت زمینی که قرار است از آستان قدس رضوی بابت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک انقلاب خریده شود، ۱۱۵هکتار است که باید در ازای بهای آن زمینی به آستان قدس رضوی اختصاص یابد. کارخانه خانه سازی یکی از ملک‌های متعلق به وزارت راه وشهرسازی در مشهد است که قابل معاوضه است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی تأکید کرد: دولت هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیل یا جمع کردن کارخانه خانه سازی مشهد ندارد، بلکه با واگذاری آن به آستان قدس رضوی، درصدد تأمین زمین لازم برای اجرای طرح نهضت ملی ویژه متقاضیان داخل شهر مشهد است و کارخانه با همان کاربری صنعتی به آستان قدس رضوی داده خواهد شد. تفاهم نامه آن هم نوشته شده، به تأیید وزیر راه وشهرسازی نیز رسیده و در مرحله ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری برای قیمت گذاری است.

وی گفت: پیش از این تقاضا‌هایی از سوی پارک علم و فناوری خراسان مبنی بر دریافت کارخانه خانه سازی و اختصاص زمین آن به شرکت‌های دانش بنیان وجود داشت که این موضوع نیز به وزارت راه وشهرسازی اعلام شده بود. حتی دستور رئیس جمهور را نیز در این باره در اختیار داشتند، اما سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان تصمیم گیرنده در این بخش دو گزینه پیش رو داشت که گزینه نخست واگذاری زمین کارخانه خانه سازی به پارک علم و فناوری و گزینه دوم معاوضه آن با زمین شهرک انقلاب مشهد متعلق به آستان قدس رضوی است که سازمان مزبور گزینه دوم را انتخاب کرد.

شورابی بیان کرد: در هیچ کلان شهری در کشور مالکی پیدا نمی‌کنید که ۱۱۵هکتار زمین را یکجا در اختیار داشته باشد که بتوان آن را خرید و به نهضت ملی مسکن اختصاص داد. حال چنین فرصتی برای اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی به وجود آمده که از آن به نفع مردم استفاده شده است. همه زمین‌های ملی در اختیار این اداره کل در دولت‌های قبل به طرح‌های مسکن اختصاص یافته بود که بیشترشان در سمت قرقی یا شهرک سیمان قرار داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلامحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
2
دستمریزاد جهادگونه شروع کنین ۸میلیون کمبود مسکن درکشور داریم واین بدست توانای مهندسین دلسوز جوان امکان پذیراست یاعلی بگویید وشروع کنین دعای خیرمستاجرین بدرقه راهت آن باد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
0
0
کارخانه خانه سازی مشهد سالهاست که تعطیله و کلی نیروی متخصص داشت که همگی خرید خدمت شدن بجای استفاده از این پتانسیل ها و بروزرسانی تجهیزات و توانایی پرسنل فقط درجا زد و در آخر هم چون حاشیه بزرگراه قرارداره و منطقه اش رشد کرده به بهانه حل مشکلات مردم و به کام دیگری چیزی که همیشه شاهدش بودیم
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
0
نکنید،نکنید-بخدا قسم سر سوزنی از ملک خانه سازی مشهد که مصادره ای هست تا ابد همه چیز آن شرعا حرام ه
ست و عاقبت مثل پلاسکو دارد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->